Jeśli zatrudniasz pracowników, którzy pracują w domu, jednym z pytań, które będziesz musiał sobie zadać, jest to, czy wydajność tych pracowników powinna być sprawdzana. Czy ma sens mikrozarządzanie i sprawdzanie pracy tych pracowników? Czy zwiększa to produktywność? Przeczytaj ten artykuł, aby odkryć odpowiedź. Możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że to dobry pomysł!
Wydajność pracy pracowników zdalnych
Monitorowanie wydajności pracy pracowników zdalnych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Właściwy proces monitorowania zapewni Twoim pracownikom zdalnym produktywność. Można to zrobić poprzez udostępnianie raportów z pracy na bazie dziennej, tygodniowej lub miesięcznej. Raporty powinny być krótkie, ale powinny zawierać kluczowe informacje na temat pracy wykonywanej przez pracownika. Proces raportowania może również pomóc w określeniu, czy istnieje rozbieżność między czasem spędzonym nad zadaniem a tym, co zgłasza pracownik.
Ważne jest, aby określić jasne oczekiwania wobec pracowników zdalnych. Pracownicy zdalni powinni być w stanie zaufać swoim menedżerom, że będą z nimi szczerzy i otwarci. Jeśli jednak konsekwentnie nie dotrzymują terminów lub innych kluczowych zadań, należy się z nimi porozumieć. Czasami pracownik zdalny może być po prostu zbyt przytłoczony lub mieć problemy osobiste. Jeśli uważasz, że pracownik zdalny nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, nie bój się do niego podejść i zaoferować mu korzyści płynące z wątpliwości. Zarządzanie zespołami zdalnymi wymaga nieco dodatkowego namysłu, ale nie jest niemożliwe.
Jedno z badań wykazało, że pracownicy biurowi, którzy pracują w domu, byli mniej produktywni niż ich odpowiednicy w biurze. Ostatnie badanie wykazało, że pracownicy w biurach domowych spędzają mniej czasu unikając pracy, a więcej czasu na niej. Może to wynikać z mniejszej ilości rozpraszaczy w domu. Jak widać, niektóre badania pokazują sprzeczne wyniki. W rzeczywistości może pomóc przyjrzenie się innym aspektom pracy i życia domowego przed podjęciem decyzji o wyborze tej opcji.
Czy kierownicy powinni sprawdzać wydajność pracowników pracujących zdalnie?
Niektórzy mogą się zastanawiać, czy należy sprawdzać wydajność osób pracujących zdalnie. Choć jest to zupełnie naturalne, istnieją inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę. Należą do nich równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, produktywność, zaangażowanie i samotność. W tym artykule przyjrzymy się różnym aspektom pracy zdalnej. Następnie zobaczymy, jak możesz zapewnić, że Twoi pracownicy zdalni pracują z pełnym potencjałem. Nie zapominaj też o tym, by mieć oko na zdrowie swoich pracowników.
Zaufanie do pracowników zdalnych
Jednym z najważniejszych składników w odblokowaniu pełnego potencjału wydajności pracowników zdalnych jest zaufanie. Zaufanie jest niezbędne do budowania relacji z pracownikami zdalnymi i indywidualizacji zarządzania. Jeśli uda się zbudować zaufanie między pracownikiem zdalnym a menedżerem, poczuje się on wzmocniony i będzie bardziej skłonny do dostarczenia swojej najlepszej pracy. Ostatecznie, zaufanie ułatwi poprawę wydajności i efektywności pracy. Przekazywanie informacji zwrotnych pracownikowi zdalnemu może być jednak wyzwaniem, ale jeśli masz odpowiedni proces komunikacji, przejdzie on długą drogę w zapewnieniu sukcesu.
Zarządzanie pracownikami zdalnymi wymaga dużej ilości komunikacji. Kluczowe jest ustalenie jasnych oczekiwań od samego początku. Jeśli to zrobisz, ważne jest, abyś często udzielał informacji zwrotnych, abyś mógł rozwiązać wszelkie problemy związane z wydajnością, które mogą się pojawić. Regularna informacja zwrotna pozwoli Ci również rozpoznać pracowników o słabych wynikach i uświadomić im ich błędy. Pomocne może być zwykłe przypomnienie e-mailem, szybka rozmowa telefoniczna lub wideo-rozmowa. Musisz pamiętać, że łatwiej jest uzyskać informację zwrotną, gdy możesz zobaczyć ich twarzą w twarz.
Czy warto to sprawdzić?
Jeśli masz pracowników zdalnych, prawdopodobnie zastanawiasz się, czy monitorowanie ich pracy jest tego warte. Odpowiedź nie zawsze jest łatwa. Nie tylko trudno jest monitorować ich przez cały czas, ale trudno jest znaleźć równowagę. Pracownicy zdalni mogą czuć się jak więźniowie, a Ty możesz w końcu przepracować ich, aby nadrobić zaległości w pracy. Efektem tego jest wypalenie i niechęć.
Częstą pułapką mikro managerów jest przekonanie, że lepiej jest robić wszystko samemu. W rzeczywistości, mikrozarządzanie pracownikami zdalnymi tylko utrudnia produktywność i zwiększa koszty. Mikrozarządzanie podkopuje zaufanie między pracodawcą a pracownikami i utrudnia pracę zespołową. Chociaż mikro zarządzający mają dobre intencje, ich przesadne zachowanie uniemożliwia im pielęgnowanie zaufania i pewności siebie. Trudno im się uwolnić od kontroli i czują potrzebę poznania każdego szczegółu każdego zadania.
Mikrozarządzanie ma swoje zalety, ale większość pracowników go nie docenia. Jeśli prowadzisz organizację zdalną, mikrozarządzanie może nadal mieć swoje miejsce. Jednak w firmach zdalnych elastyczność i autonomia będą bardziej wartościowymi cnotami. Pracownicy, którzy czują się upoważnieni, będą osiągać lepsze wyniki. Lepiej będzie, jeśli zaufasz im, że mogą pracować niezależnie i dasz im swobodę w wykonywaniu zadań. Jeśli obawiasz się, że pracownicy zdalni będą leniwi, upewnij się, że są świadomi potencjalnych zagrożeń związanych z mikrozarządzaniem.
Korzyści płynące z pracy zdalnej są liczne. W przeciwieństwie do tradycyjnego środowiska biurowego, pracownicy zdalni są często bardziej produktywni. Pilnowanie ich jest ważne, ale mikrozarządzanie może sprawić, że pracownik zdalny poczuje się zagubiony. Ciągły monitoring może być pomocny, ale może również zabić produktywność i morale. Jasna komunikacja oczekiwań może sprawić, że pracownicy zdalni poczują się docenieni i szanowani. Uważaj jednak, aby nie przesadzić.
Morale
Mikrozarządzanie osłabia morale zespołu, obniża zaangażowanie pracowników i pozbawia ich kreatywności. Mikrozarządzanie zespołem jest złą praktyką w każdej sytuacji, ale jest szczególnie szkodliwe dla zespołów zdalnych. Menedżerowie nie mogą być wszędzie przez cały czas i często uciekają się do mikrozarządzania, aby osiągnąć swój cel. Ale mikrozarządzanie pracowników zdalnych może skutkować niezdrowym środowiskiem pracy. Pierwszym krokiem do wyeliminowania mikrozarządzania jest zrozumienie sytuacji i otwartość na ten pomysł.
W jednym z badań stwierdzono, że mikrozarządzanie ma negatywny wpływ na morale pracowników. Jedno z badań wykazało, że organizacje, w których panowało duże zaufanie, miały o 74% mniej stresu i 106% więcej energii w pracy. Pracownicy o wysokim poziomie zaufania doświadczyli o 50% większej wydajności, 13% mniej dni chorobowych i 76% mniej nieobecności niż organizacje, które nie rozwijały zaufania. Ponadto osoby o wysokim poziomie zaufania pracowały ciężej, były bardziej wydajne i szczęśliwsze w swoich rolach.
Czy zwiększa to produktywność?
Czy praca w domu zwiększa produktywność? Badania sugerują, że tak. W rzeczywistości 77% osób pracujących w domu twierdzi, że są bardziej produktywne niż ich koledzy pracujący za biurkiem. Oznacza to, że wykonują więcej pracy w tym samym czasie. Jednak wiele firm wciąż wątpi w wzrost wydajności, jaki może zapewnić praca w domu. Obawiają się, że rozproszenie uwagi i brak kontroli nad otoczeniem może prowadzić do zmniejszenia wydajności.
Wzrost wydajności pracy zdalnej zależy od osobowości i stylu życia danej osoby. W porównaniu z pracownikami w biurze, osoby pracujące w domu są mniej rozpraszane przez współpracowników i mogą wykonać więcej pracy. Ponadto, są mniej skłonni do interakcji społecznych ze współpracownikami, co jest jednym z największych zabójców produktywności. Poprzez ograniczenie interakcji społecznych ze współpracownikami, praca w domu może poprawić wydajność pracowników i zmniejszyć ich rotację.
Chociaż praca w domu ma kilka zalet, konieczne jest zachowanie koncentracji. Na przykład, jeśli większość czasu spędzasz na rozmowach i pisaniu, 15-minutowy spacer na początku i na końcu dnia może być sygnałem dla twojego mózgu, aby przełączyć biegi i skupić się na zadaniu. Kolejną korzyścią z pracy w domu jest to, że możesz nosić ubrania, które lubisz, oszczędzając pieniądze na ubraniach i makijażu. Możesz również uzyskać trochę więcej ćwiczeń, wykorzystując czas, który zaoszczędzisz nie dojeżdżając do pracy.
Kolejną zaletą pracy w domu jest to, że może ona stworzyć środowisko sprzyjające efektywnej współpracy. Skuteczne zespoły zdalne mają rytuały, które pozwalają im komunikować się ze sobą. Rytuały te pomagają zespołowi czuć się komfortowo z nowymi członkami zespołu, którzy mogą czuć się onieśmieleni przez środowisko zewnętrzne. Aby zapewnić produktywny zespół zdalny, należy mierzyć wkład i wyniki. Jeśli wyjście jest wyższe niż wejście, zespół będzie pracował bardziej efektywnie. Tak więc, pytanie brzmi: czy praca w domu zwiększa produktywność?
Równowaga między pracą a życiem prywatnym
Chociaż praca zdalna poprawia równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, ma również wady. Pracownicy zdalni częściej pracują w nadgodzinach, mają mniej przewidywalne harmonogramy i nieregularne wzorce snu. Czynniki te mogą przyczyniać się do braku równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, chociaż praca w nocy jest wyjątkiem. Kilka czynników może przyczynić się do nieregularnych harmonogramów, w tym duże obciążenie pracą, częste przerwy i wysoki stopień autonomii, jaki zapewnia praca zdalna. Poniżej wymieniono kilka z tych czynników.
Potrzeba zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym jest inna dla każdej osoby. W niektórych krajach elastyczne godziny pracy są kluczem do zrównoważonego stylu życia. Na Łotwie 65% respondentów życzyło sobie elastycznych godzin pracy, a jeden na pięciu chciał mieć możliwość pracy w domu lub w niepełnym wymiarze godzin. Ogólnie jednak większość Łotyszy była zadowolona ze swojej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, w porównaniu z 79% w innych krajach UE.
Pomimo tych korzyści, pracownicy zdalni są podatni na osobiste rozproszenia, takie jak portale społecznościowe, i spędzanie zbyt dużej ilości czasu na zadaniach niezwiązanych z pracą. Informują oni również, że na ich równowagę między życiem zawodowym a prywatnym negatywnie wpływa odległość od współpracowników. Nadal jednak twierdzą, że praca zdalna jest trudniejsza niż w przypadku pracowników stacjonarnych. Mimo to, pracownicy zdalni są prawdopodobnie bardziej szczęśliwi i zdrowsi oraz bardziej wydajni, gdy nie przebywają w biurze.